Menu główne
Wychodząc naprzeciw potrzebom uczniów w ramach innowacji pedagogicznych „Unia Europejska na wyciągnięcie ręki” uczniowie klasy 7c Oliwia, Alina, Olek, Franek, Adaś i Igor pod opieką nauczyciela geografii zorganizowali lekcję o Unii Europejskiej dla uczniów klasy 2c.
Wcześniej starannie przygotowali prezentację, materiały dydaktyczne i plan zajęć. Podczas lekcji uczniowie z klasy 7c nie tylko dzielili się wiedzą, ale także mieli okazję przekonać się, jak trudna jest rola nauczyciela. Prowadzenie zajęć wymagało nie tylko odpowiedniego przygotowania, ale i umiejętności wciągnięcia młodszych kolegów w tematykę oraz odpowiedzi na ich pytania. Przeprowadzona lekcja była świetnym doświadczeniem zarówno dla nauczycieli , jak i dla uczniów z klas młodszych, którzy teraz lepiej rozumieją czym jest unia, jakie państwa są jej członkami, znają symbole unijne, a także wiedzą od kiedy Polska należy do Unii Europejskiej i czy warto być jej członkiem.
Należałoby zaznaczyć, że taka integracja młodszych uczniów ze starszymi to świetny sposób na budowanie społeczności szkolnej, wzajemne wsparcie i rozwijanie umiejętności społecznych. Uczniowie uczą się współpracy, komunikacji i empatii, co sprzyja budowaniu pozytywnych relacji.
Ponadto innowacje pedagogiczne o tematyce unijnej odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu kompetencji uczniów, przygotowując ich do funkcjonowania w zróżnicowanym i dynamicznie zmieniającym się świecie oraz kształtują postawę otwartości i tolerancji. Dzięki temu dzieci są lepiej przygotowane do wyzwań współczesnego świata, mogą aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym na poziomie lokalnym i europejskim.
(Patrycja Kubsik, Magdalena Roszak, Małgorzata Wolszlegier)