Festyn SKO na otwarcie Ścieżki Rekreacyjnej - Szkoła Podstawowa nr 3 w Kole

 
Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne

Festyn SKO na otwarcie Ścieżki Rekreacyjnej

Wiadomości
 




16 maja 2023 roku w naszej szkole odbył się festyn SKO połączony z otwarciem ścieżki rekreacyjnej. Uczniowie klas młodszych mogli po raz pierwszy skorzystać z zewnętrznych plansz podwórkowych. Wierzymy, że będzie to miejsca do kreatywnej zabawy dla naszych uczniów. Kolorowe plansze zachęcą do aktywnego spędzania czasu na zewnątrz. Gry podwórkowe dadzą możliwość edukacji poprzez zabawę, ćwiczenia koordynacji ruchowej, a także rozwijania umiejętności zabaw w grupie.


Oprócz możliwości aktywnego spędzenia czasu najmłodsi uczniowie naszej szkoły mogli również podczas festynu zapoznać się z ofertą edukacyjną SKO poprzez otrzymane książki edukacyjne, broszury i ulotki. Dzieci obdarowane zostały również drobnymi upominkami z logo SKO. Najstarsze SKO–wiczki wprowadzały uczniów w świat gier i zabaw podwórkowych. Zabawy i radości nie było końca.

(Patrycja Kubsik, Magdalena Roszak)

 
 
 
 
 
 
 


GRY PODWÓRKOWE, KTÓRE OBEJMUJE  ŚCIEŻKA  REKREACYJNA

1. Lustro to zabawa polegająca na odwzorowywaniu przez uczestników jak w odbiciu lustrzanym ruchów, gestów i pozycji „lidera” stojącego w centrum planszy na nie oznaczonym kolorem polu. W naszej wersji w zabawie mogą uczestniczyć 2 pary lub 3 osoby.

2. Twister - idealne połączenie gimnastyki ze świetną zabawą. Lewa noga na zielonym, prawa ręka na czerwonym itd. Ten kto utrzyma równowagę, wygrywa, kto upadnie na matę, przegrywa.


3. Diagram składa się najczęściej z 10 pól kolejno ponumerowanych,
pola to kwadraty. Zaliczanie ich polega na skakaniu na jednej nodze tak, by zachować równowagę i nie nadepnąć na linię. Ale zanim zacznie się skakanie, trzeba grę rozpocząć, rzucając  pionkiem np. korkiem plastykowym w ten sposób, by zatrzymał się na polu z liczbą 1. Jeśli pionek, przekroczy linię pola pierwszej klasy albo do niego nie doleci - kolejka przepada. Pionek przejmuje drugi gracz i, jeśli zaliczy rzut, próbuje sił w grze w klasy, czyli przeskakuje od klasy pierwszej począwszy przez wszystkie kolejne. W wersji dla najbardziej skocznych uczestników tej zabawy dla dzieci trzeba jeszcze wrócić z ostatniej klasy na pole oznaczone numerem 1. Oczywiście bez błędów, czyli podpórek i przekroczeń linii. Każda pomyłka skutkuje przerwaniem gry. W następnej rundzie zaczyna się zabawę do początku. Wygrywa ten, kto pokona bezbłędnie diagram.

4. Szachy.
UWAGA!
Komplet figur szachowych udostępniany będzie tylko na czas zajęć z nauczycielem. Plansze można również wykorzystywać do gry w warcaby wykorzystując przy tym dowolne elementy np. dwukolorowe, plastykowe korki od butelek.


 
 
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego