Menu główne
mgr Joanna Szkudelska
Gabinet psychologa szkolnego czynny w dniach:
Poniedziałek |
08:00 - |
Wtorek |
08:00 - |
Środa |
08:00 - |
Czwartek |
12:15 - |
Piątek |
08:00 - |
Najważniejszym celem pracy psychologa szkolnego jest zapewnienie opieki psychologicznej uczniom oraz zapewnienie wsparcia rodzicom i nauczycielom.
Drogi uczniu!
Jeśli:
• masz jakiś problem i nie wiesz z kim o tym porozmawiać,
• czujesz się samotny,
• masz jakiś sekret/ tajemnicę i chcesz się z tym kimś podzielić,
• boisz się chodzić do szkoły,
• źle czujesz się w swojej klasie,
• czujesz się odizolowany od rówieśników albo wpadłaś/ wpadłeś w towarzystwo, które robi rzeczy, które Ci się nie podobają (uważasz, że są złe),
• ktoś Ci dokucza, wyzywa, wyśmiewa, grozi, wymusza od Ciebie pieniądze itp.,
• masz inne problemy w relacjach z rówieśnikami lub osobami dorosłymi (rodzicami, nauczycielami),
• masz trudności w nauce,
• martwisz się sytuacją w domu rodzinnym,
• często boli cię głowa albo brzuch chociaż jesteś zdrowy,
• masz problem z kontrolowaniem agresji,
• często „wybuchasz” i tracisz równowagę,
• zrobiłeś cos, czego bardzo żałujesz,
• jesteś nieśmiała/ły i bardzo chcesz to zmienić, nie wiesz jaką szkołę średnią wybrać lub co robić w życiu,
• po prostu chcesz o coś spytać,
przyjdź – razem spróbujemy sobie z tym poradzić.
Rozmowa może sprawić, że znajdziesz sposoby rozwiązania nurtujących Cię problemów. Twoje problemy nie świadczą o tym, że jesteś inna/y, gorsza/y. Inni też mają problemy. Wszyscy ludzie je mają. Jesteś odważna/y, bo umiesz przyznać się samemu przed sobą, że nie potrafisz sobie z czymś poradzić. Rozmowa to dojrzała i właściwa decyzja.
Drogi rodzicu/opiekunie!
Jeśli:
• martwi Cię zachowanie Twojego dziecka,
• niepokoją Cię jego wyniki w nauce,
• coś się dzieje w Twojej rodzinie i boisz się, jaki to będzie miało wpływ na Twoje dziecko,
• zachowanie Twojego dziecka nagle się zmieniło, a nie wiesz dlaczego,
• Twoje dziecko jest nieśmiałe lub agresywne i chciałbyś mu pomóc to zmienić,
• chciałbyś poprawić lub pogłębić relacje ze swoim dzieckiem,
• nauczyciele zwracają uwagę, że w szkole z dzieckiem się coś dzieje (ma problemy
z koncentracją, ma trudności w nauce, łatwo wpada w gniew, ma trudności
z przestrzeganiem dyscypliny, jest lękliwe lub wycofane itd.),
• Twoje dziecko zachowało się tak, że czujesz się zaskoczony i chcesz się upewnić czy wszystko jest w porządku,
• chcesz się zasięgnąć porady dotyczącej instytucji świadczącej pomoc dziecku i rodzinie, a także placówek specjalistycznych (diagnostycznych i leczących),
przyjdź – razem spróbujemy się temu przyjrzeć.
Moja praca bez Twojego udziału nie przyniesie dużych efektów. Pewnie czasem Cię dziwi, niepokoi, a może nawet złości, że zapraszam Ciebie na rozmowę. A może obawiasz się, że będziesz oceniany jako rodzic. To są zupełnie naturalne odczucia. Jako rodzic/opiekun jesteś najważniejszy dla swojego dziecka i dlatego tak ważne jest, żebyśmy wspólnie starali się znaleźć rozwiązanie.
Drogi nauczycielu/wychowawco!
Jeżeli opisane poniżej sytuacje mają miejsce w Twojej klasie lub podczas Twoich lekcji, proponuję spotkanie. Może ono pomóc Tobie i Twoim uczniom:
• do klasy trafia nowy uczeń,
• klasa jest słabo zgrana lub występują w niej problemy wychowawcze,
• byłeś/aś świadkiem bójki, pobicia, groźby, przezywania, oczerniania,
• zachowanie ucznia zmieniło się na gorsze lub zaobserwowałeś/aś inne wzbudzające
Twój niepokój objawy u swojego ucznia,
• uczniowie wagarują, rozmawiają na lekcjach,
• masz trudności z przeprowadzeniem lekcji.