Menu główne
W naszej szkole w ramach programu rządowego „KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ” w miesiącu maju 2016r. zrealizowaliśmy cztery projekty edukacyjne:
-
-
-
-
Zajęcia, które odbywały się we wszystkich klasach miały na celu:
-
-
-
-
-
-
Wszyscy nauczyciele realizujący projekty zadbali o to, żeby osiągnąć następujące cele szczegółowe:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
W trakcie lekcji czytano dzieciom fragmenty książek, rozmawiano o ich treści i bohaterach, dyskutowano o tym, dlaczego warto czytać książki. Wiele klas zaprosiło rodziców i dziadków do wspólnego czytania i podzielenia się tym, co czytali, gdy byli dziećmi.
Na zajęciach plastycznych uczniowie chętnie wykonywali prace przedstawiające bohaterów przeczytanych książek i wykonywali zakładki do książek. Wszystkie klasy zorganizowały „KLASOWE KĄCIKI KSIĄŻEK, gdzie mogły zaprezentować część swojej domowej biblioteczki.
Klasy IV – VI na gazetkach klasowych prowadziły „KĄCIK MOLA KSIĄŻKOWEGO” – krótkie recenzje przeczytanych książek, a także wieszały sentencje, przysłowia i „złote myśli” o książkach i czytaniu. Młodsze dzieci chętnie bawiły się rozwiązując krzyżówki i rebusy czytelnicze i układając puzzle z bohaterami książek przygotowane przez panie bibliotekarki.
Na lekcjach historii uczniowie przybliżyli sobie historię książki, a na lekcjach języka polskiego pisały prace pisemne na tematy: „ULUBIONY BOHATER KSIĄŻKI”, „NOWE ZAKOŃCZENIE KSIĄŻKI”, „GDYBY NA ŚWIECIE NIE BYŁO KSIĄŻEK, TO…”. Informatyce zachęcili dzieci do wykonania projektów graficznych okładek do wybranych książek.
Na koniec maja każda klasa przygotowała projekty t-
Przystąpienie do Programu Rządowego „KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ” i zrealizowanie projektów edukacyjnych wpłynęło na to, że uczniowie:
-
-
-
-
-
-
-