Menu główne
mgr Halina Musiałek
Gabinet pedagoga szkolnego (sala nr 04, poziom 0) czynny w dniach:
Poniedziałek |
11:35 - |
Wtorek |
08:00 - |
Środa |
08:00 - |
Czwartek |
09:40 - |
Piątek |
08:00 - |
Drodzy Rodzice,
jeśli potrzebujecie mojej pomocy w innych godzinach, to proszę o kontakt przez Librus lub telefon do szkoły. Wspólnie ustalimy dogodny termin i godzinę spotkania.
Kiedy warto przyjść do pedagoga?
-
-
-
dysleksja),
-
-
-
-
-
-
-
-
Zadania pedagoga szkolnego
Zadania pedagoga szkolnego są określone przez Rozporządzenie MEN w sprawie udzielania i organizowania pomocy psychologiczno-
Nadrzędnym zadaniem pedagoga szkolnego jest udzielanie pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji szkolnej, rodzinnej, dbanie o właściwy rozwój dzieci i młodzieży i w tym celu podejmowanie działań wychowawczych, opiekuńczych, profilaktycznych, zaradczych.
Zadania ogólno-
-
-
-
-
-
-
Profilaktyka wychowawcza
-
-
-
-
Indywidualna opieka pedagogiczna
-
-
-
-
-
-
-
Pomoc materialna
-
-
-
Orientacja zawodowa
-
-
-
-
-
Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga:
-
-
-
-
-
Rodzice uczniów mogą oczekiwać:
pomocy w rozwiązaniu sytuacji problemowej, dotyczącej ich dziecka:
-
uzyskania informacji o dalszej ścieżce edukacyjno -
Nauczyciele mogą oczekiwać:
-
-
-
-
-
Pedagog specjalny -
1. Współpraca z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów
posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.
2. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami, ale także innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole i w placówkach wspierających uczniów, ale także z rodzicami oraz uczniami:
– rekomendowanie dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły,
– diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły i placówki.
3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.
4. Udzielanie pomocy psychologiczno-
5. Współpracowanie z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym
– poradniami psychologiczno-
– placówkami doskonalenia nauczycieli,
– innymi szkołami i placówkami,
– pracownikiem socjalnym,
– asystentem rodziny,
– kuratorem sądowym i innymi.
Pedagog szkolny
mgr Halina Musiałek