Menu główne
Szkoła Podstawowa nr 3 w Kole to placówka sponad 85-
Mamy interesujące, odpowiadające współczesnym wyzwaniom programy nauczania oraz plany działalności opiekuńczej i wychowawczej. Chętnie sięgamy po nowe metody i środki. Wyciągamy wnioski z otaczającej nasz rzeczywistości. Wyprowadzamy nauczanie poza mury szkoły, do teatrów, muzeów, skansenów, instytucji użyteczności publicznej i wielu innych miejsc. Zachęcamy do korzystania z nowych osiągnięć techniki i informatyki. Uczymy języków obcych i komunikacji społecznej. Rozwijamy zainteresowania oraz uzdolnienia uczniów.
„Ucząc innych sami się uczymy”
Nasza Szkoła chce być przyjazną, uczącą wrażliwości, rozwijającą umysły i sprawność fizyczną uczniów – nowoczesną placówką oświatową. Nad jej rozwojem czuwają – dyrektor Jolanta Wąsowicz oraz zastępca dyrektora Grażyna Trocińska.
Nauka odbywa się w dwóch budynkach szkolnych. Do jednego uczęszczają uczniowie klas I-
Żaden uczeń nie jest anonimowy, każdy może uzyskać pomoc w różnej formie na dodatkowych zajęciach z zakresu: socjoterapii, indywidualnej terapii psychologicznej, terapii logopedycznej, korekcji i kompensacji, indywidualnej rewalidacji, gimnastyki korekcyjnej, zajęć dydaktyczno-
W związku z podejmowaniem nauki szkolnej przez dzieci sześcioletnie, placówka przystąpiła do rządowego programu „Radosna Szkoła”. W budynku powstała sala zabaw, wyposażona w pomoce dydaktyczne. Głównym celem, jaki ma spełniać, jest zaspokojenie naturalnych potrzeb rozwojowych, związanych z aktywnością zabawową i fizyczną dzieci.
Szkoła Podstawowa nr 3 to jedyna placówka w mieście, która jest dostosowana do spełniania obowiązku szkolnego przez dzieci niepełnosprawne i daje im możliwość kształcenia z ich pełnosprawnymi rówieśnikami. Obecnie istnieje sześć oddziałów integracyjnych, na każdym poziomie nauczania.
W ramach europejskiego projektu "Innowacyjne wsparcie szkół uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów" nasza szkoła opracowuje i wdraża innowacyjny program nauczania rozwijający umiejętności społeczne i kompetencje kluczowe uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki temu w szkole została utworzona Sala Terapii Integracji Sensorycznej, w której dzieci z klas integracyjnych oraz klas najmłodszych, pod okiem wykwalifikowanych nauczycieli, uczestniczą w zajęciach, których celem jest korygowanie nieprawidłowości związanych z nadmierną ruchliwością, kłopotami z koncentracją uwagi, zaburzeniami rozwoju koordynacji ruchowej, umiejętnością pisania czy czytania i innymi.
Uczestnicząc w różnego rodzaju projektach, szkoła została wyposażona w windę, toaletę dla osób niepełnosprawnych oraz sprzęt specjalistyczny ułatwiający wyrównywanie szans edukacyjnych. Otrzymane z Europejskiego Funduszu Społecznego nowoczesne pomoce dydaktyczne dodatkowo gwarantują optymalne warunki współdziałania dzieci na lekcjach.
Pozyskiwanie środków unijnych w ramach konkursowych programów nie jest nam obce. Szkoła może poszczycić się zrealizowaniem dwóch projektów dotyczących zajęć pozalekcyjnych z zakresu pomocy psychologiczno-